Rozporządzenie o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową zostało opublikowane w dniu 17 grudnia 2010 r.
jako rozporządzenie 1177/2010. (pełny tekst do pobrania)
Nowe prawa zakładają między innymi ochronę osób niepełnosprawnych lub osób o ograniczonej sprawności ruchowej:
Terminal Promowy Świnoujście w pełni respektuje te zasady oferując bezzwłoczną i bezpłatną pomoc łacznie z transportem tych osób z Dworca Morskiego na pokład promu lub w relacji powrotnej. Dysponujemy wózkiem inwalidzkim oraz odpowiednim personelem w tym zakresie. Wszystkie trasy komunikacyjne, windy oraz toalety są przystosowane dla osób poruszajacych się na wózkach inwalidzkich.
Zgłoszenie potrzeby udzielenia pomocy może odbywać się poprzez e-mail, telefonicznie, lub bezpośrednio w momencie zaistniałej potrzeby w Dyspozycji Portowej Terminalu Promowego Świnoujście na parterze Dworca Morskiego.
|
VHF 19 tlf. +48 91 322 6101 | ||
|
VHF 19 tlf. + 48 691 442 210 |
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Prawo do informacji:
Informacje odnośnie praw pasazerów podróżujących drogą morską mogą być również pobrane na aplikacje mobilne
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Rozpatrywanie skarg:
Wszelkie uwagi, spostrzeżenia, wnioski w zakresie spełniania praw pasażerów w Terminalu Promowym Świnoujście mogą być kierowane poprzez e-mail, telefonicznie, lub bezpośrednio w momencie zaistniałej potrzeby do Dyspozycji Portowej Terminalu Promowego Świnoujście na parterze Dworca Morskiego.
|
VHF 19 tlf. +48 91 322 6101 e-mail port@sft.pl |
|
VHF 19 tlf. + 48 691 442 210 |
Formalne skargi związane z nieprzestrzeganiem praw pasażerów w obsłudze portowej w Terminalu Promowym Świnoujście winny być kierowane pisemnie z użyciem odpowiedniego formularza i zasad tam opisanych:
FORMULARZ SKARGI PASAŻERÓW podróżujących drogą MORSKĄ i drogą wodną śródlądową zgodnie z rozporządzeniem (UE) 1177/2010
(pdf - do pobrania) oraz (edytowalny w programie Word)
Dla ułatwienia i przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji - skargi związane z nieprzestrzeganiem praw pasażerów w trakcie i związku z podróżą morską winny być kierowane do biura odpowiedniego armatora
W przypadku zbędnej zwłoki, lub niewłaściwego zdaniem pasażera rozpatrzenia skargi - Zgłaszającemu przysługuje prawo odwołania się do właściwego organu administarcji krajowej:
Specjalista ds. rozpatrywania skarg w żegludze morskiej - Urząd Morski w Szczecinie Plac Batorego 4, 70-207 Szczecin tel. (091) 44 03 399
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________