Ochrona Danych Osobowych

INFORMACJE DOTYCZĄCE  PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
25 maja 2018 roku we wszystkich krajach należących do Unii Europejskiej zacznie być stosowane rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO.

RODO obejmuje swoim zastosowaniem wszystkie podmioty prywatne i publiczne, które przetwarzają dane osobowe.

Zgodnie z art. 13 ust. 1−2  RODO informujemy Państwa, że:

  • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Terminal Promowy Świnoujście Sp. z o.o. ul. Dworcowa 1, 72-606 Świnoujście,
  • administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: gbajerski@sft.pl

 

Dane osobowe będą przetwarzane przez TPŚ Sp z o.o. w szczególności:

  1.  na podstawie art. 6 ust.1 lit. b) i lit. c) RODO w celu:
    a) podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą lub wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą,
    b) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze np.: wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych;
  2. na podstawie art. 6 ust.1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes TPŚ Sp. z o.o.) w celu:
    a) zapewnienia bezpieczeństwa osób i ochrony mienia na obszarze administrowanym przez Spółkę;
    b) w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów;
    c) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu;
    d)weryfikacji wiarygodności płatniczej.

 

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane:

  1. dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania umowy, wypełnienia obowiązku prawnego Administratora oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu naszej Spółki będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a po jego upływie przez okres niezbędny do:
    a) zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących TPŚ Sp. z o.o.;
    b) wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (wynikającego np. z przepisów podatkowych,  rachunkowych, kodeksu spółek handlowych).
  2. dane osobowe pozyskiwane poprzez monitoring wizyjny stosowany na terenie administrowanym przez TPŚ Sp. z o.o. w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora – zapisy z monitoringu przechowywane będą w okresie 30 dni.

 

Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe:

  1. prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania;
  2. prawo do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne;
  3. prawo żądania od Administratora usunięcia danych;
  4. prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych;
  5. prawo do przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania dostarczonych Administratorowi danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi;
  6. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora;
  7. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
  8. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).

Prawa wymienione w punktach 1 – 6 i 8, można zrealizować m.in. poprzez kontakt z inspektorem ochrony danych;

  • kontakt e-mailowy pod adresem e-mail gbajerski@sft.pl;
  • kontakt pisemny, za pomocą poczty tradycyjnej na adres ul. Dworcowa 1, 72-606 Świnoujście ( z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”)

 

Odbiorcy danych 
Państwa dane mogą być przekazywane :

  1. podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu, uczestniczącym w wykonywaniu naszych czynności:
    - obsługującym nasze systemy teleinformatyczne lub udostępniającym nam narzędzia informatyczne, wspierającym nas np. w wykonywaniu usług informatycznych;
    - świadczącym usługi ochrony osób i mienia, audytowe, pomoc prawną;
  2. innym administratorom danych przetwarzającym dane we własnym imieniu: banki i inne instytucje finansowe, wywiadownie gospodarcze firmy dokonujące obrotu wierzytelnościami, biuro informacji gospodarczej, podmioty dostarczające media, partnerzy świadczący usługi techniczne (np. rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych);
  3. w uzasadnionych przypadkach dane mogą być przekazane uprawnionym instytucjom i organom kontrolującym, sądom.